Kaksplus.fi

tiistai 12. tammikuuta 2016

Kerran kuussa aikaa itselle


Ripsihuolto, se on se tämän äidin juttu jonne saa mennä joka kuukausi. Se on paikka jossa kukaan ei tarvitse minua reiluun tuntiin. Ei sisarusten välistä kinaamista, kirkumista, kaatuneita maitolaseja, kysymyksiä tai hihasta nykimistä. Siellä on niin hiljaista, että se on kuin musiikkia korville. Kuulen kerrankin jopa omat ajatukseni. Siellä on niin hiljaista ja tunnen oloni niin rentoutuneeksi että väistämättä olen nukahtanut joka ikinen kerta. Ihan hetkeksi vain, onneksi. Huollon jälkeen olo on jotenkin niin rentoutunut, että tuntuu kuin olisin ollut kotoa poissa koko päivän.


Vaikka ripsihuolloissa käyminen kerran kuussa vie rahapussista täytettä, niin olen kuitenkin sallinut itselleni tuon pienen hemmotteluhetken. Sillä voisihan tuon rahan huonomminkin käyttää. Tykkään näistä todella, sillä ne tuovat sitä kaivattua kaarevuutta ja näkyvyyttä muuten niin vaaleille ja piikkisuorille ripsille. Lisäksi minulla on edes yksi asia johon panostan itsessäni joka ikinen kuukausi. Yleensä hommaan kaikkea kivaa aina lapsille ja unohdan itseni, niin nyt minulla on ainakin tämä juttu.

Ripset ovat myös oikein ihana piriste tähän vauva-arjen keskelle. On kiva kurkistaa aamulla peiliin katkonaisen yön jälkeen kun näky on huoliteltu, mitä nyt hiukset on aivan sekaisin, heh. Ripsihuolto kestää myös sen verran vähän aikaa, että J selviää kotona Hugon kanssa ilman mitään ongelmia. Poika kun ei pullosta suostuisi edes juomaan. Aion jatkossakin viettää kerran kuussa aikaa käymällä ripsihuollossa. Jossain vaiheessa varmasti pitää antaa ripsien olla ilman, mutta toistaiseksi mennään näin.

Otatko sinä itsellesi omaa aikaa missä merkeissä?

45 kommenttia:

  1. Ihanaa, että sait omaa aikaa ja hemmottelua! <3

    VastaaPoista
  2. Mäkin aattelin alkaa käymään säännöllisesti kasvohoidossa ja kesällä taas räpsyripset :) se hiljaisuus ♡ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa oikein hyvältä.♥ Se hiljaisuus on kyllä jotain niin mukavaa. :)

      Poista
  3. Kerran viikossa käyn jumpassa. Tuommoiset ripset olisi kyllä ihanat!

    VastaaPoista
  4. Mun pitäis alkaa taas käymään salilla. Se vähän jäi taas kovan flunssan takia, mutta tosiaan siellä oon tykännyt käydä. Se onkin oikeastaan ainoa asia mitä teen ihan yksinäni. Muuten käyn kyllä kavereiden kanssa syömässä ym.. Ihanat ripset oot ottanut! <3 Mulla on kans ollut noi muutaman kerran, mut aina mulla on huono tuuri niissä enkä saa koskaan huollettua tarpeeksi usein :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salilla käynti on varmasti kivaa puuhaa. Itse en oo koskaan siitä vielä innostunut, johtuen varmaan siitä ettei mulla oo kaveria kuka lähtis sinne mun kanssa. :) Käyn sitten lenkillä ja siitä pidän paljon. :)

      Mä oon nyt käynyt huolloissa aina neljän viikon välein ja se on ollut itselle sopiva rytmi. :)

      Poista
  5. SAma täällä, MUTTA yleensä mun lapset ja mies on mukana, koska anoppi tekee ne mulle kotonaan. Mutta se on kuitenki se aika, kun minä makaan paikallani ja mies hoitaa ne kaikki kokonaan :D Oon miettiny jos lähtisin ottaa itselleni geelikynnet niin se olisi mulle sellanen yks hemmottelujuttu ja saisin maksaa jtn vaan ja ainoastaan itselleni. Muuten munki ylimääräset rahat menee lapsiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi siellähän menee kätevästi noin. :)
      Kynnet kuulostaa hyvältä. :) Mun piti ottaa pari vuotta sitten, mutta se kuitenkin jäi. Luulen etten välttämättä edes osais pitää niitä. :)

      Poista
  6. Ripset on kyllä ihana käydä laittamassa. Ennen sain aikaa aikalailla vaan suihkun merkeissä. Nyt Evelyn haluaa tulla joka kerta mukaan, enkä raaski kieltääkkään.

    Omaa aikaa otan salilla käymiseen ja juuri samaan kuin sinä, eli ripsien laittoon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ne kyllä on, saa hetken olla ihan rauhassa ja rentoutua. :)
      Toisaalta kiva että käytte yhdessä suihkussa, varmasti tärkeä hetki Evelynille kun saa olla sun kanssa ihan kahdestaan. :)

      Poista
    2. Mä olen kanssa samaa mieltä :) Evelyn saa siinä vähän aikaa äidin kanssa kaksistaan, kun vauva on isin kanssa :) Evelyn leikkii aina kylpyammeessa kun mä oon suihkussa :)

      Poista
    3. Meilläkin Aino on ammeessa jos on mun kanssa samaan aikaan suihkussa. Vaahdolla leikkiminen on ihan parasta. :)

      Poista
  7. Löhöily masun vieressä onkin nyt varmasti ihan parasta.♥
    Musta sitä omaa aikaa kyllä tarvii olla. Kaupassa käynnit, lenkkeily ja ripsihuolto on nyt tällä hetkellä sitä mun omaa aikaani ja nyt se piisaa. Kunhan lapset kasvaa niin oma aikakin taas lisääntyy. :)

    VastaaPoista
  8. Kyllä se pieni oma aika pitää nipistää jostain muuten tulee hulluksi ;D Mä käyn joskus iltaisin yksin kävelyllä ja jopa yksin rauhassa suihkussa käynti piristää kummasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä omaa aikaa pitää olla. :)
      Täällä lenkkeillään koiruuden ja ystävän kanssa ja ne kyllä piristää. :)

      Poista
  9. Ihana tuo joka kuukautinen hemmottelu. Itsellä tuo oma-aika ja omat jutut on vielä täysi vitsi. Ehkä tästä kohta taas reipastuu salilla käymisen suhteen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulee kyllä tuo hemmottelu aina tarpeeseen.♡
      Höh, toivotaan että pian pääset salille ja saat sitä omaa aikaa. :)

      Poista
  10. ihanat ripset=) ne kyllä tekee paljon just yleisilmeeseen,jos ripset on kunnossa niin sitä näyttää paljon pirteämmältä muutenkin!!
    Mun oma aika on tällä hetkellä kirpparilla käynti about kerran kuussa. Rakastan!!!Toki sieltä tulee yleensä ostettua jotain lapsille,mutta yksin saan kierrellä niin jei!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ulla.♡
      On kyllä huippua kun aamulla riittää se kun harjaa ripset ja hiukset. :)
      Oih kirppistely kuulostaa niin hyvältä. Varsinkin kun pääsee yksin. :) Mulla monesti Hugo mukana, mutta yleensä on nukkunut aina sen ajan.

      Poista
  11. Ihanaa hemmottelua <3 Ripset kyllä kohentaa ulkonäköä mukavasti, on kivaa kun näyttää aamuisinkin ihmiseltä :D Mitähän mä keksisin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, aivan ihanaa.♥
      On kyllä aamusta kiva kurkata peiliin kun ei oo ihan räjähtäneen näköinen. :D

      Poista
  12. Mä kävin joskus aikaa sitten (pitäisi käydä useammin, tiedän..) kasvohoidossa mikä kesti toista tuntia: meinasin nukahtaa! Silloin tuntui, että kasvohoito oli vähän niinkuin sivutuote, varsinaista luksusta oli se, että sain pötköttää kaksi tuntia täydessä hiljaisuudessa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kasvohoitoon olis joskus kiva päästä. :)
      Ja kyllä, se hiljaisuus on jotain ihan parasta ja se että saa vaan maata. :)

      Poista
  13. Mä käyn kahden kuukauden välein hierojalla. Siinä harvemmin kyllä nukahtaa kun on niin lihakset jumissa mutta se hiljaisuus on kyllä parasta. Ja lenkillä käyn usein sitten kun lapset jo nukkuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, hieroja olis kyllä niin ihana. :) Ja lenkit on myös aivan parhautta, varsinkin kun lähtee hyvän ystävän kanssa. :)

      Poista
  14. Ripsihuollolla mäkin itselleni otan sitä omaa aikaa, ja nukahdan sinne :D Se on kyllä ihanaa kun ei tartte puhua ja saa vaan maata ja sen jälkeen näyttää hehkeältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, siellä toinen nukkuja. :D Väkisinhän siinä uni tulee kun on hiljaista, rentoutuu ja pakko pitää silmät kiinni. :)

      Poista
  15. Tuo on varmasti niin luksusta! Minäkin oon rakastunut näihin ripsiin, mutta aika-ajoin ne jää laittamatta, kun ajattelen "säästää" tai en kerkeä joka kuukausi. Viime sunnuntaina sain todellista omaa-aikaa ihan kotona, kun Kimmo ulkoili Lilianin kanssa ja meni käymään päikkäreiden jälkeen mummilla. Oli todella outoo viettää melkein koko päivä yksin kotona! Loppuajasta olin ihan kyllästynyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kyllä on.♥
      On nää ripset kyllä niin ihanan helpot. :)
      Siis kuulostaa oikein ihanalta ja mulle kävis varmaan samalla lailla. Ei enää tietäis mitä sillä kaikella ajalla tekee. :D

      Poista
  16. Mäkin oon hiljalleen alkanut kaivata kotoa poistumista (yksin). Mitään rutiinia omaan aikaan ei vielä viisivuotisen äitiuran aikana tullut. En oikein oo keksinyt harrastusta. Kotona kyllä harrastan käsitöitä ja vetäydyn välillä someen. Mutta ei se oikein omasta ajasta mee, kun kaikki tarvitsijat ovat huutoetäisyyden päässä. ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, juu sun täytyy nyt keksiä joku kiva juttu itselle että pääsee vähän siitä arjesta irti. :) Mun pitäis opetella kutoon villasukkia jossain vaiheessa.:)

      Poista
  17. Sama juttu, ripsihuollossa minäkin käyn kuukausittain :) Hyvännäköiset ripset sinulla!

    VastaaPoista
  18. Minä käyn silloin tällöin hierojalla tai jossain kauneushoitolan hoidossa. Rentouttaa ihanasti! <3

    VastaaPoista
  19. Oih, tuo kuulostaisi niin luksukselta!
    Ja onhan nuo hirmu nätitkin! :)

    Minulla ei ole mitään vastaavaa, haaveissa vain. Ehkä sitten joskus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninni.♡ Tykkään kyllä kovasti.
      Kerkeehän sitä myöhemminkin. :)

      Poista
  20. Ripset on kyllä äidille niin ihana juttu! Harmi kun omille silmille ne ei sopineet :/ sun räpsyt on kyllä kauniit <3

    VastaaPoista
  21. Mulla oli ihan sama oma tunti kerran kuussa kolmannen vauvan kanssa! 😊 Ainut että se ei suostunut olemaan tuntiakaan ilman tissiä paitsi autossa,joten koko perhe autoon ja ne ajeli sen tunnin kun kävin huollossa...😄 Ja sama juttu vaunuilun kanssa,vasta puolesta vuodesta eteenpäin suostui vaunu-unille. -Jenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kiva että löytyi tuollainen ratkaisu ja sait hieman sitä omaa aikaa. :) Meilläkin vaunuilu ehkä alkaa tästä sujumaan, parempaan suuntaan ollaan kyllä menty sen kanssa. Tosin tänään otettiin vähän takapakkia, mutta jospa huomenna menisi taas paremmin. :)

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...